Keep calm and read a book

Μήνας: Οκτώβριος 2021

Οι μάγισσες δεν πιστεύουν στα δάκρυα

Η Βίβιαν Ινώ Τσαμαδού στην πρώτη της συγγραφική απόπειρα μας χαρίζει δύο «μαγικά» βιβλία με ολοκληρωμένη μυθιστορηματική πλοκή, πολύ πολύ χιούμορ και άρωμα μυστηρίου…

“Οι μάγισσες δεν πιστεύουν στα δάκρυα” και “Στις σκούπες αδερφές μου στις σκούπες”. Δύο ιστορίες σε συνέχεια για παιδιά από 7 ετών και πάνω. Τα διαβάσαμε, τα αγαπήσαμε και σας τα παρουσιάζουμε με ενθουσιασμό και χαρά!

Υπάρχουν μάγισσες στην Ελλάδα; Ω! Ναι! Και μάλιστα οι συγκεκριμένες μάγισσες ζουν στην Καλαμάτα. Η Ρεγγίνα, η Ρόζα και η Νόρα είναι ετεροθαλείς αδελφές,  πολύ δεμένες μεταξύ τους και μέλη μιας σύγχρονης και ιδιαίτερα αγαπημένης οικογένειας, παρ’ όλο που τα μέλη της δεν έχουν όλα δεσμούς αίματος.

Σε αυτή την οικογένεια λοιπόν, όλα δείχνουν πως υπάρχει ένα μεγάλο μυστικό από το παρελθόν. Η δυναμική και ατρόμητη Ρεγγίνα, η ώριμη και σοβαρή Ρόζα, η ατίθαση και παρορμητική Νόρα θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να το ανακαλύψουν!

Θα μπλέξουν σε περιπέτειες, θα διατρέξουν κινδύνους, θα αντιμετωπίσουν τους κακούς “καραμάγους”, θα φοβηθούν αλλά και θα διασκεδάσουν, ώσπου να καταφέρουν  τελικά ενωμένες να αγγίξουν τη λύση του γρίφου.

Η αφήγηση της ιστορίας γίνεται μέσα από τα ημερολόγια των τριών κοριτσιών με έναν τρόπο ιδιαίτερα παιχνιδιάρικο και ευφάνταστο, μια που και οι τρεις έχουν μία τελείως διαφορετική οπτική μεταξύ  τους. Αυτή η εναλλαγή σε συνδυασμό με τις αστείες ατάκες και τις σύγχρονες αναφορές(π.χ. μαμά που δουλεύει στην ΙΚΕΑ) δένουν τέλεια και ολοκληρώνουν ένα άκρως διασκεδαστικό αποτέλεσμα.

Επιπλέον, υπάρχουν και στα δύο βιβλία αρκετές πληροφορίες σχετικά με την ελληνική παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα των γιορτών, αναφορές σε σημαντικά ιστορικά γεγονότα αλλά και μία έμμεση παράθεση κανόνων. Βρίσκω πολύ χρήσιμα όλα τα παραπάνω σε ένα βιβλίο για παιδιά και χαίρομαι πολύ που επιτέλους ένα παιδί μπορεί να διαβάσει για τη χρησιμότητα της ζώνης ασφαλείας σε έναν τόνο όχι αυστηρά διδακτικό αλλά όμορφο και φυσιολογικό.

Κάτι που επίσης με κέρδισε είναι η «νεωτεριστική» δομή της οικογένειας Μαγισσόπουλων. Η μαμά και ο μπαμπάς έχουν ήδη τις δύο μεγαλύτερες κόρες από προηγούμενο σύντροφο, ξαναπαντρεύονται και αποκτούν μαζί την τρίτη. Μία μοντέρνα δομή οικογένειας που συναντάμε πλέον συχνά.

Πολύ της “μόδας” όμως είναι και το bullying! Η αντιπαράθεση καλού και κακού ανάμεσα σε συμμαθητές και φίλους δίνεται μέσα από άλλοτε αστεία και άλλοτε σοβαρά περιστατικά, με έναν τρόπο που θεωρώ ότι πλησιάζει πολύ στην πραγματικότητα ενός παιδιού και το κάνει αβίαστα να αντιληφθεί το σωστό και το λάθος.

Last but not least…. Ένιωσα ότι η κυρία Τσαμαδου αντιμετώπισε τα βιβλία της και κατ’ επέκταση τα παιδιά στα οποία απευθύνονται με απόλυτο σεβασμό και σοβαρότητα. Προσομοίωσε τη δομή ενός βιβλίου ενηλίκων σε ένα παιδικό βιβλίο και δημιούργησε ένα πλήρες και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα που ταυτόχρονα είναι διασκεδαστικό και ευχάριστο στην ανάγνωση.

Και τι να πω για την εικονογράφηση της Κατερίνας Σισκοπούλου; Μοντέρνα, με χιούμορ και φοβερές λεπτομέρειες που σε κάνουν να θες να χαζεύεις τις εικόνες για ώρα.

Με λίγα λόγια, πρόκειται για βιβλία που τα έχουν όλα! Βιβλία σύγχρονα και διαφορετικά!  Βιβλία που σίγουρα αξίζει να μπούνε στη συλλογή σας!

 

Εκδόσεις Μάρτης

Συγγραφέας Βίβιαν Ινώ Τσαμαδού

Εικονογράφος Κατερίνα Σισκοπούλου

Παιδί 7+

 

Στην κρυψώνα του γιγαντιαίου χιμπαντζή

Από τον τίτλο και μόνο αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο Δίκαιος Χατζηπλής έχει γράψει ένα βιβλίο με πολλή πολλή φαντασία. Όταν κάποιος το διαβάσει συμπεραίνει ότι πέρα από ευφάνταστο είναι και γεμάτο ενέργεια και χαρά! Είναι ένα βιβλίο που αποπνέει παιδική αθωότητα! Το λάτρεψα και σας το παρουσιάζω…

Σήμερα στο σχολείο και συγκεκριμένα στην τάξη της κυρίας Ειρήνης, συνέβη κάτι συναρπαστικό, που έκανε όλα τα παιδιά να ανυπομονούν να γυρίσουν σπίτι για να διηγηθούν στους δικούς τους το μοναδικό αυτό “γεγονός”. Με περιγραφές γεμάτες ζωντάνια το κάθε παιδί μίλησε με τα δικά του ιδιαίτερα και τελείως διαφορετικά λόγια για έναν παράξενο επισκέπτη.

Κάποιος είπε ότι στο σχολείο εισέβαλαν κροκόδειλοι από τα βάθη της ζούγκλας. Κάποιος άλλος μίλησε για χορευτές με σπαθιά….για αστροναύτες, ναυαγούς, ηρωικούς πολεμιστές, επιστήμονες που έκαναν παράξενα πειράματα, ακόμα και για έναν γιγαντιαίο χιμπαντζή μίλησαν τα φοβερά, μοναδικά πλάσματα που λέγονται παιδιά!

Γονείς, παππούδες, θείοι, θείες και λοιποί συγγενείς ανησύχησαν και έσπευσαν να τηλεφωνήσουν στη δασκάλα για να μάθουν τι πραγματικά συνέβη.

Ποιος ήταν τελικά ο παράξενος επισκέπτης που έκανε τα παιδιά τους να μιλήσουν με τόσο πάθος για όλα αυτά που “είδαν”;

Πρέπει να σας πω ότι όταν ανακάλυψα ποιος ήταν, ένα τεράστιο χαμόγελο ικανοποίησης απλώθηκε στο πρόσωπο μου. Μία απόλυτα επιτυχημένη και ευφυέστατη κατάληξη μετά από ένα διασκεδαστικό ταξίδι στον φανταστικό κόσμο των υπέροχων παιδιών.

Ένα βιβλίο που μας μιλάει για τον ξεχωριστό τρόπο με τον οποίο ο καθένας διαβάζει μια ιστορία, για τα διαφορετικά μηνύματα που λαμβάνει από αυτή και για την απύθμενη φαντασία των παιδιών που μπορεί να καλλιεργηθεί μέσα από τα βιβλία.

Πέρα από το απολαυστικό κείμενο, συναντάμε και μία από τις πιο χαρούμενες εικονογραφήσεις παιδικών βιβλίων που έχουν υπάρξει και τα εύσημα γι’ αυτό ανήκουν στη Μυρτώ Δεληβοριά. Τα χρώματα είναι τόσο έντονα και ζωντανά, οι φιγούρες των παιδιών είναι δουλεμένες μία προς μία και ξεχειλίζουν συναισθήματα. Νομίζω ότι πρόκειται για τις περιπτώσεις εκείνες που κείμενο και εικόνες έχουν δέσει τέλεια μεταξύ τους.

Ένα πανέμορφο βιβλίο με πολύ σπουδαία μηνύματα!

Εκδόσεις Πατάκη

Συγγραφέας Δίκαιος Χατζηπλής

Εικονογράφος Μυρτώ Δεληβοριά

Παιδί 5+

 

 

Άπλα και Διαφορετικά – Γιώργος Ευγενειάδης

“Απλά και Διαφορετικά”, ένα βιβλίο με συνταγές μαγειρικής ειδικά σχεδιασμένο για όλα τα παιδιά! Είναι το δεύτερο βιβλίο του Γιώργου Ευγενειάδη και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Υδροπλάνο.

Όταν αποκτήσαμε το προηγούμενο (μπλε) βιβλίο με τίτλο επίσης “Απλά και Διαφορετικά” με συνταγές αρτοζαχαροπλαστικής ενθουσιαστήκαμε οικογενειακώς! Ωστόσο, ευχόμουν να υπάρξει και ένα ακόμη βιβλίο, ίδιας λογικής, αλλά με υγιεινό, σπιτικό φαγητό αυτή τη φορά. Καλές και απαραίτητες οι ζύμες και τα γλυκά αλλά ήθελα να δελεάσω τα παιδιά μου να μαγειρέψουν και φαγητά που δεν τρώνε τόσο εύκολα.

Η ευχή μου πραγματοποιήθηκε! Μετά το μπλε βιβλίο, ήρθε και το κίτρινο!

Οι συνταγές και σε αυτό το βιβλίο είναι δοσμένες με περισσότερες εικόνες και λιγότερα λόγια, με βήματα άκρως αναλυτικά και εύκολα και χωρίς να απαιτούνται πολύπλοκα σκεύη για την εκτέλεση τους. Υπάρχει μια ποικιλία υλικών υψηλής διατροφικής αξίας που συνδυάζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο φτιάχνοντας ένα πλήρες και ισορροπημένο γεύμα. Θα βρείτε συνταγές με το αγαπημένο κοτόπουλο των παιδιών, πολλές ακόμα σημαντικές πρωτεΐνες και φυσικά τις απαραίτητες σαλάτες.

Στα πολύ θετικά του βιβλίου είναι οι χρήσιμες διατροφικές πληροφορίες που περιέχονται για βασικά τρόφιμα και οι υπέροχες φωτογραφίες της Δέσποινας Παπαχριστούδη, που είναι τόσο μα τόσο δελεαστικές!

Θεωρώ τα βιβλία του Γιώργου Ευγενειάδη άκρως κατάλληλα για να μαγειρέψετε με τα παιδιά σας και την ιδέα να τα δημιουργήσει εξαιρετική και τρυφερή ταυτόχρονα. Φαίνεται ότι φτιάχτηκαν με αγάπη, προσοχή και γνώσεις. Αξίζει λοιπόν να τον γνωρίσουμε καλύτερα μέσα από την παρακάτω συνέντευξη, με την οποία σκοπεύει να μας δώσει μία επιπλέον ώθηση για να μπούμε στην κουζίνα με τα παιδιά μας!

Ας πούμε όμως πρώτα δύο λόγια για εκείνον. Κατάγεται από τις Σέρρες. Σπούδασε Τεχνολογία και Επιστήμη Τροφίμων με μεταπτυχιακό στη Διασφάλιση Ποιότητας Τροφίμων. Συμπλήρωσε τις σπουδές του με ένα ακόμη μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση Ατόμων με Αναπηρία και έτσι έχει καταφέρει να συνδυάσει τις δύο του αγάπες και να τις κάνει επάγγελμα: Διατροφή και Διδασκαλία. Γνωρίζει την ελληνική νοηματική γλώσσα και τη γραφή Braille. Στο βιογραφικό του προστίθενται τα τρία βιβλία του, όπως ο ίδιος τα χαρακτήρισε πρώτος: το μπλε, το κίτρινο και το πιο πρόσφατο “Απλά και Διαφορετικά”, το ημερολόγιο μου.

Αξίζει να τον γνωρίσουμε και να δούμε τι έχει να μας πει για τη μαγειρική με τρόπο απλό και διαφορετικό, για τη μαγειρική με τα παιδιά μας! Γιώργο σε ευχαριστώ από καρδιάς για την άψογη συνεργασία!

Η Συνέντευξη:

Πως γεννήθηκε η ανάγκη να δημιουργήσεις βιβλία μαγειρικής για παιδιά και μάλιστα με έναν τόσο προσιτό , απλό και διαφορετικό τρόπο;

Η όλη ιδέα βασίζεται στον τίτλο της. “Απλά” από τον απλό τρόπο σκέψης των μαθητών μου και “Διαφορετικά” από την διαφορετικότητα. Είναι η πραγματικότητα την οποία ζω και αντιμετωπίζω καθημερινά μέσα από την δουλειά μου, δηλαδή την μαγειρική σε άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κάτι το οποίο μου δημιούργησε την ανάγκη να το εκφράσω και να το αποτυπώσω.

Με δεδομένο ότι βρίσκεσαι συχνά στην κουζίνα με παιδιά, τι οφέλη βλέπεις να προσφέρει στην πράξη η ενασχόληση με τη μαγειρική και πως μπορούμε, όσοι μαγειρεύουμε με τα παιδιά μας, να κάνουμε τη διαδικασία όσο γίνεται πιο «αποδοτική» για αυτά;

Η ενασχόληση των παιδιών με την μαγειρική τους δίνει την δυνατότητα να γνωρίσουν τις τροφές από μικρή ηλικία και να μάθουν για τη σωστή διατροφή.  Όταν μαγειρεύεις κάνεις κτήμα σου την τροφή και έτσι δεν την σπαταλάς και εύκολα όποτε μαθαίνουν και τα παιδιά από νωρίς μαθήματα οικιακής οικονομίας.  Επιπλέον, από μικρή ηλικία η ενασχόληση με τη μαγειρική ουσιαστικά σε εξασκήσει σε κανόνες αυτονόμησης που σίγουρα θα χρειαστείς στην μελλοντική ζωή σου. Συμπερασματικά, τα οφέλη λοιπόν είναι πολύ σημαντικά και γιαυτό πιστεύω ότι η μαγειρική θα πρέπει να ενταχθεί και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Η μαγειρική αποτελεί ένα τρόπο επικοινωνίας το γονιού με τα παιδιά του και για αυτό είναι καλό να επιδιώκεται. Για να γίνει αποδοτικά σίγουρα θεωρώ ότι πρέπει να να γίνει αρχικά διασκεδαστικά και σίγουρα απλά!

Ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες και τα όρια που πρέπει να θέσουμε σε ένα παιδί μπαίνοντας μαζί του στην κουζίνα, ώστε να είναι η διαδικασία του μαγειρέματος ασφαλής;

Επειδή στη μαγειρική υπάρχουν εργαλεία και σκευή επικίνδυνα για τα παιδιά αυτό πολλές φορές είναι αποτρεπτικό στο να κινητοποιήσει ένα γονιό να μπει στην κουζίνα μαζί τους.  Σίγουρα λοιπόν, θα πρέπει να ξεπεράσουμε το στάδιο αυτό, και στη συνέχεια να θέσουμε όρια και κανόνες γύρω από αυτό το πεδίο, χτίζοντας σιγά-σιγά κανόνες εμπιστοσύνης με τα παιδιά, με στόχο να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και  φαντασία τους και να μάθουν να χειρίζονται σταδιακά τα πάντα σε μια κουζίνα.

Πως μπορούμε να διασκεδάσουμε μαγειρεύοντας με τα παιδιά μας; Να κάνουμε τη διαδικασία όσο γίνεται πιο ευχάριστη και να προσεγγίσουμε ακόμη και τους πιο απαιτητικούς παιδικούς ουρανίσκους;

Η χρήση της ζύμης είναι μια τεχνική αρκετά διασκεδαστική για τα παιδιά. Έτσι λοιπόν μπορούμε να ξεκινήσουμε από συνταγές με ζύμες. Επίσης, η χρήση εικονογραφημένων συνταγών κάνει πιο κατανοητή και διασκεδαστική τη διαδικασία . Και σίγουρα  χρησιμοποιώντας αγαπημένα υλικά των παιδιών μας τα οποία μπορούμε να τα εντάξουμε διάφορες συνταγές.

Ποια είναι η δική σου αγαπημένη συνταγή από το μπλε και ποια από το κίτρινο βιβλίο; Ποιες συνταγές θεωρείς ότι αγαπούν περισσότερο τα παιδιά;

Θα απαντήσω τις αγαπημένες συνταγές των μαθητών μου που αποτελούν και δικές μου αγαπημένες παιδικές συνταγές.

Από το μπλε οι κρέπες, στις οποίες προσπαθούμε να γυρίσουμε την κρέπα με μια κίνηση από το τηγάνι!

Και από το κίτρινο το ρύζι με τα αυγά μια παλιά συνταγή της γιαγιάς μου  πολύ εύκολη που συνδυάζει με τελείως απλά και νόστιμα και για τα παιδιά υλικά υδατάνθρακα με πρωτεΐνη.

Ο ρόλος του παιχνιδιού στην ενίσχυση της νοημοσύνης

Ποια είναι η δραστηριότητα που προσφέρει γνώσεις στα παιδιά, ενισχύοντας τη νοημοσύνη τους, βοηθώντας τα να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους και τα όρια τους, μαθαίνοντας ταυτόχρονα κανόνες και… όλα αυτά διασκεδάζοντας;

Μα φυσικά το παιχνίδι!

Βομβαρδίζουμε καθημερινά τα παιδιά μας με άπειρες δραστηριότητες προσπαθώντας να δημιουργήσουμε μικρούς Αϊνστάιν αλλά και να γεμίσουμε δημιουργικά το χρόνο τους, υποτιμώντας πολλές φορές το προφανές, το (φυσιο)λογικό, το καλύτερο:  Να παίξουμε!

Είμαι από τις μαμάδες που χρησιμοποιούν το παιχνίδι εποικοδομητικά στην καθημερινότητα των παιδιών τους και δεν το βλέπω απλά σαν ένα μέσο απασχόλησης. Διαβάζοντας το βιβλίο Smart Babies της Ελένης Γαρυφαλάκη διαπίστωσα πολλά από τα οφέλη του παιχνιδιού που δεν γνώριζα.

Αυτό με οδήγησε στο να επικοινωνήσω μαζί της και να της ζητήσω να μου παραχωρήσει μία συνέντευξη για όλες εμάς τις μαμάδες που θέλουμε μέσα από το παιχνίδι να ενισχύσουμε τις δεξιότητες των παιδιών μας, χρησιμοποιώντας απλά το σπίτι μας!

Με τη βοήθεια, τη γνώση και την πολύχρονη εμπειρία της Ελένης Γαρυφαλάκη, ας μετατρέψουμε τον πολύτιμο και λιγοστό μας χρόνο σε μία άκρως ποιοτική και αποδοτική ενασχόληση με τα παιδιά μας. Ας μετατρέψουμε το σπίτι μας σε έναν χώρο Πολλαπλής Νουμοσύνης για όλη την οικογένεια!

Βλέπετε δεν έχουμε όλοι την τύχη να έχουμε κοντά μας έναν σύγχρονο και προηγμένο χώρο Πολλαπλής Νοημοσύνης, όπως ο Καλός Αγωγός στο Ηράκλειο Κρήτης, που όσοι τον γνωρίζουμε ευχόμαστε να ήτανε κοντά μας!

Ελένη Γαρυφαλάκη σε ευχαριστώ από καρδιάς για όλα όσα μοιράστηκες μαζί μας!

 

Πώς μπορούμε να φτιάξουμε ένα χώρο Πολλαπλής Νοημοσύνης στο σπίτι για να παίζουν τα παιδιά μας;

Σαν μαμά και σαν εκπαιδευτικός, η δημιουργία του χώρου παιχνιδιού με γωνιές, με έχει βοηθήσει πάρα πολύ να προσφέρω ποικιλία ερεθισμάτων στα παιδιά μου και στους μαθητές μου, αλλά και τα ίδια τα παιδιά τα βοηθά να εξερευνήσουν, να βρουν κάτι ενδιαφέρον να παίξουν και να ασχοληθούν σε βάθος. Δεν είναι κάτι δύσκολο να οργανωθεί, είναι αρκετά απλή διαδικασία:
Χωρίζουμε τα παιχνίδια σε κατηγορίες, ανάλογα με τον τύπο νοημοσύνης. Ας μιλήσω για παιχνίδια και αντικείμενα, που, σίγουρα, υπάρχουν στα περισσότερα σπίτια.
Γωνιά Γλωσσικής Νοημοσύνης: είναι μια μικρή βιβλιοθήκη με παιδικά αγαπημένα βιβλία και μαξιλάρια ή καναπεδάκι κοντά για αναγνώσεις. Πάνω στη βιβλιοθήκη αφήστε και ένα τετράδιο με μολύβια και χρώματα, γιατί, όσο μεγαλώνει το παιδί, μπορεί να θέλει να γράψει τις δικές του ιστορίες.
Γωνιά Λογικομαθηματικής Νοημοσύνης: στο έπιπλο αποθήκευσης παιχνιδιών, μπορείτε να αφιερώσετε ένα ή δύο συρτάρια σε αντικείμενα μαθηματικού παιχνιδιού, όπως ένα μεγάλο ζάρι, σφηνώματα με αριθμούς, μικρά ξυλάκια αρίθμησης, αλλά και κάποιο παλιό gadget (ίσως ένα tablet ή laptop ή κινητό, που σκοπεύατε να πετάξετε). Ειδικά το gadget, μπορείτε να το ανοίξετε, για να δει πώς είναι φτιαγμένο και να εξερευνήσει με ασφάλεια και ελευθερία.
Γωνιά Χωροταξικής Νοημοσύνης: ένα μικρό τραπεζάκι για παιχνίδι με τουβλάκια, για κατασκευή παζλ ή για ζωγραφική είναι ό,τι πρέπει! Στα ράφια πάνω από το τραπεζάκι, μπορείτε να αποθηκεύσετε τα αντίστοιχα παιχνίδια, πάντα προσβάσιμα στο παιδί, για να μπορεί αυτόνομα να επιλέξει τι θέλει να παίξει.
Γωνιά Κιναισθητικής Νοημοσύνης: αυτή η «γωνιά» είναι, συνήθως, σε ανοιχτό χώρο, όπου μπορεί να παίξει με μπάλα, να κάνει ποδήλατο ή να τρέξει ελεύθερα. Παρ’ όλ’ αυτά, ένα μικρό στρώμα στο σπίτι ή ένας μικρός χώρος δίπλα σε cd player, μπορεί να δημιουργήσει μια γωνιά για γυμναστική ή χωρό.
Γωνιά Μουσικής Νοημοσύνης: στο έπιπλο αποθήκευσης παιχνιδιών, δίπλα σε cd player, μπορείτε να αφιερώσετε ένα συρτάρι σε παιδικά μουσικά όργανα και άλλο ένα σε cd μουσικής και παιχνίδια, όπως μικρόφωνο karaoke. Επίσης, σε ράφι βιβλιοθήκης, μπορείτε να δημιουργήσετε μια συλλογή από παιδικά μουσικά βιβλία.
Γωνιά Νατουραλιστικής Νοημοσύνης: στο έπιπλο αποθήκευσης παιχνιδιών, αφιερώστε άλλο ένα συρτάρι σε εργαλεία παρατήρησης και εξερεύνησης, όπως μεγεθυντικό φακό, βαζάκι με λαβίδα, υλικά για πειράματα, απόχη, καλειδοσκόπιο κ.λ.π. Μια γωνιά νατουραλιστικής, επίσης, είναι και η κουζίνα του σπιτιού σας, με όλα τα κουζινικά και τα υλικά μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής.
Γωνιά Διαπροσωπικής Νοημοσύνης: σε ένα ράφι βιβλιοθήκης συγκεντρώστε επιτραπέζια παιχνίδια για όλη την οικογένεια. Πρωτίστως, είναι παιχνίδια διαπροσωπικής νοημοσύνης, αλλά και λογικομαθηματικής, λόγω ανάπτυξης στρατηγικής σκέψης.
Γωνιά Ενδοπροσωπικής Νοημοσύνης: βιβλία μυθολογίας, παραμύθια σε ράφι βιβλιοθήκης, αλλά και παιχνίδια, όπως κούκλες και playmobil, σε συρτάρι αποθήκευσης, είναι ιδανικά.
Οπότε, στην ουσία, και ο πιο μικρός χώρος, μπορεί να οργανωθεί με εύκολο τρόπο, σαν χώρος Πολλαπλής Νοημοσύνης. Χρειάζεστε μια βιβλιοθήκη, ένα έπιπλο αποθήκευσης παιχνιδιών με συρτάρια και ένα τραπεζάκι με καρεκλάκι. Το μυστικό βρίσκεται στη σωστή διάταξη, στην οργάνωση και στη φαντασία!

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για να παίξουμε με το παιδί μας; Σίγουρα κάθε οικογένεια έχει διαφορετικό πρόγραμμα και κάθε παιδί διαφορετικές αντοχές. Υπάρχει ωστόσο κάποια ώρα μέσα στη μέρα, κατά τη διάρκεια της οποίας, το παιχνίδι θα ωφελήσει περισσότερο ένα παιδί;

Θα έλεγα ότι η καλύτερη ώρα για παιχνίδι είναι όταν το παιδί είναι χορτασμένο κυριολεκτικά και μεταφορικά. Δηλαδή, όταν το παιδί έχει φάει κι έχει πιει το νεράκι του, είναι σχετικά ξεκούραστο, είναι στεγνό και καθαρό κι έχει χορτάσει τη ζεστασιά μιας αγκαλιάς, από μόνο του θα αναζητήσει το παιχνίδι, θα θελήσει να εξερευνήσει και να δημιουργήσει νέους κόσμους. Ακόμα και αν θελήσει απ’ το γονιό να παίξει μαζί του, μετά από λίγο, αφού χορτάσει το ενδιαφέρον και την προσοχή του γονιού, θα παρατηρήσετε ότι αναζητά και το μοναχικό παιχνίδι, θέλει να παίξει με τους δικούς του κανόνες. Και αυτό, μαζί με άλλα, ευνοεί την αυτονομία και την αυτοπεποίθηση. Κάθε παιδί, βέβαια, έχει το ρυθμό και το χρόνο του, που σεβόμαστε απόλυτα.

Υπάρχουν κάποιες αλλαγές που θα μπορούσαν εύκολα να εφαρμοστούν στο χώρο Πολλαπλής Νοημοσύνης του σπιτιού μας, ώστε να καλύψουν τις διαφορετικές ανάγκες που προκύπτουν όσο το παιδί μεγαλώνει; Ποια είναι τα ηλικιακά ορόσημα ώστε να γίνουν αυτές οι αλλαγές;

Ένας απλά φτιαγμένος χώρος με βασικά «συστατικά», όπως μια βιβλιοθήκη, μια συρταριέρα και ένα τραπεζάκι, είναι πολύ εύκολο να μεταμορφωθεί, όσο μεγαλώνει το παιδί.

Νομίζω ότι η ηλικία των 3 είναι ένα ορόσημο, που ξεκινούν τα περισσότερα παιδιά να πηγαίνουν σχολείο και είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν και να παίξουν αρκετά από τα παιχνίδια και τα αντικείμενα που προτάθηκαν παραπάνω. Έπειτα, η ηλικία των 6, που τα παιδιά πάνε δημοτικό, είναι μια ηλικία για μια ανανέωση στα παιχνίδια και στα αντικείμενα. Από τα 9-10 έτη κι έπειτα, νομίζω πως το ίδιο το παιδί είναι σε θέση να δημιουργήσει το δικό του προσωπικό χώρο, σίγουρα στο δωμάτιό του.

Τα σημερινά παιδιά έχουν συνήθως πάρα πολλά παιχνίδια και κατ’ επέκταση “βομβαρδισμένα” δωμάτια. Θα μπορούσε το παιχνίδι σε ένα ακατάστατο δωμάτιο να είναι εποικοδομητικό ή μήπως αυτό αποσπά και μπερδεύει ένα παιδί; 

Προσωπικά, λατρεύω τα βομβαρδισμένα δωμάτια, γιατί κι εγώ έχω υπάρξει παιδί που έπαιζα τέλεια στο χάος! Το δωμάτιό μου ήταν μονίμως ακατάστατο ή, όπως εγώ θα το περιέγραφα, μια μεγάλη «πόλη» με μικρές ιστορίες εδώ κι εκεί.
Εντάξει, δεν είναι κακό ένα ακατάστατο δωμάτιο εν ώρα παιχνιδιού, το αντίθετο, κάνει καλό στη δημιουργικότητα και στη φαντασία, το ίδιο, όμως, καλό είναι και ένα συγυρισμένο δωμάτιο, μετά το τέλος του παιχνιδιού, κάνει καλό στην υπευθυνότητα και την επιμελή συμπεριφορά.

 

Θα σας πρότεινα να διαβάσετε το βιβλίο Smart Babies της Ελένης Γαρυφαλάκη όπου θα βρείτε πολλές ιδέες παιχνιδιών Πολλαπλής Νουμοσύνης και μάλιστα ανά ηλικιακή ομάδα. Με χαρά περιμένουμε και το νέο της βιβλίο με τίτλο “Χαρισματική Εκπαίδευση” που θα κυκλοφορήσει πολύ σύντομα από τις εκδόσεις Φουρφούρι.

Μπιζζζζζζζ

Χωρίς καμία απολύτως υπερβολή, το Μπιζζζζ μας ενθουσίασε! Ένα βιβλίο φρέσκο, σύγχρονο, αστείο, πανέξυπνο, πανέμορφο, ζωντανό!

Ας πούμε λίγα λόγια για το story….

Βρισκόμαστε στην αίθουσα της Γ’ δημοτικού. Την ώρα της γεωγραφίας, ένας απρόσμενος εισβολέας μπαίνει από το ανοιχτό παράθυρο και αναστατώνει την τάξη! Είναι ένας βομβίνος, κοινώς ένας μπάμπουρας! Πετάει ασταμάτητα κάνοντας το χαρακτηριστικό Μπιιιιιιζζζζζζ και φυσικά το μάθημα διακόπτεται και η συζήτηση “περιστρέφεται” γύρω από αυτόν!

Το κάθε παιδί αντιμετωπίζει το γεγονός με τελείως διαφορετικό τρόπο. Κάποιο χαίρεται για την εισβολή, κάποιο λυπάται το μικρό ζουζούνι που έχασε το δρόμο του και θέλει να το φροντίσει, κάποιο εκνευρίζεται και θέλει να το διώξει, κάποιο άλλο το φοβάται και φυσικά υπάρχουν και παιδιά που βρίσκονται σε έναν εντελώς δικό τους κόσμο! (Με τις ατάκες αυτών των τελευταίων γελάσαμε πάρα πολύ!)

Όπως και να’ χει όλα τα παιδιά στο τέλος συμπάθησαν τον προσωρινό τους φίλο! Του έδωσαν όνομα, έκαναν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες εικασίες σχετικά με….τα μηνύματα που προσπαθούσε να τους μεταφέρει και αναζήτησαν εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες για το είδος του.

Τρόμαξαν πολύ όταν στιγμιαία σταμάτησε να πετάει και φυσικά στεναχωρέθηκαν όταν έφυγε από το ανοιχτό παράθυρο, ακριβώς με τον τρόπο που ήρθε…. Ευτυχώς όμως ήρθε και το ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΑΑΑΑΑ!!!!

Μία υπέροχη ιστορία γεμάτη συναισθήματα, που δίνονται με τόσο όμορφο τρόπο, που ακόμη και μικρά παιδιά μπορούν εύκολα να διακρίνουν. Μοναδικό χιούμορ, με πανέξυπνες και σύγχρονες ατάκες πολύ κοντά στο παιδικό πνεύμα. Οι άκρως διαφορετικές αντιδράσεις μεταξύ των παιδιών σε μεταφέρουν με ρεαλισμό σε μία πραγματική τάξη, κάτι που από μόνο του είναι διασκεδαστικό και ενδιαφέρον! Φανταστείτε όταν συνδυαστεί με τη φοβερή εικονογράφηση της (αγαπημένης μου) Ντανιέλας Σταματιάδη!

Το συγγραφικό δίδυμο Αγγέλου-Σίνη, ιδρυτές της καλλιτεχνικής ομάδας Κοπέρνικος, γνωρίζουν πολύ καλά από θεατρική γραφή και το αποδεικνύουν για ακόμη μία φορά με αυτό το βιβλίο. Διαβάστε το στα παιδιά σας με όσο πιο παραστατικό τρόπο μπορείτε ή αν είστε εκπαιδευτικοί “παίξτε” το στην τάξη σας!

Το αποτέλεσμα θα σας ενθουσιάσει!

Καλή Ανάγνωση!

Εκδόσεις Ίκαρος

Συγγραφείς: Άγγελος Αγγέλου – Έμη Σίνη

Εικονογράφος: Ντανιέλα Σταματιάδη

Παιδί 3+

Υποστηριζόμενο από WordPress & Θέμα από Anders Norén